Zelfstandig leren bedienen van de iPad
Deze pagina is bedoeld als aanvulling op de leerlijn SO Gepiept die ontwikkeld is voor leerlingen met ernstige motorische en/of cognitieve beperkingen. Voor meer informatie over deze leerlijn verwijs ik naar Yurls SO Gepiept. |
Vaardigheden die nodig zijn om een iPad zelfstandig te leren bedienen
Bij het aanleren van vaardigheden in niveau 1 en 2 is er nog geen motorische actie van de leerling nodig.
Hier gaat het om de voorwaardenscheppende vaardigheden van aandacht richten en visueel volgen.
Hier gaat het om de voorwaardenscheppende vaardigheden van aandacht richten en visueel volgen.
|
Niveau 1: Aandacht richten op visuele/auditieve prikkels
Niveau 2: een voorwerp visueel volgen
Niveau 3: scherm aanraken en weer loslaten
niveau 4: verband leggen tussen eigen actie en de reactie elders
Niveau 5: wachten met het opnieuw aanraken van het scherm
Niveau 6: denken en slepen
Niveau 7: denken, slepen en stoppen
Niveau 8: Denken, slepen, stoppen, denken.........