Fun Met Media
  • Welkom
  • Basisvaardigheden iPad
  • Social Media Toolbox
  • Arbeidstoeleiding en ICT
    • De Ziep
    • Vierbeek College
  • GewoonSpeciaalICT
  • Blog
  • GSICT Suriname
Zelfstandig leren bedienen van de iPad
Foto


​Deze pagina is bedoeld als aanvulling op de leerlijn SO Gepiept die ontwikkeld is voor leerlingen met ernstige motorische en/of cognitieve beperkingen.

Voor meer informatie over deze leerlijn verwijs ik naar Yurls SO Gepiept.
​
Foto

Vaardigheden die nodig zijn om een iPad zelfstandig te leren bedienen

Bij het aanleren van vaardigheden in niveau 1 en 2 is er nog geen motorische actie van de leerling nodig.
​Hier gaat het om de voorwaardenscheppende vaardigheden van aandacht richten en visueel volgen.


​Niveau 1: Aandacht richten op visuele/auditieve prikkels
App: Speak Up
App: Magma
App: CineFx
App: First sounds
App: Magic fingers
App: AutismPlay

Niveau 2: een voorwerp visueel volgen
App: Coloco
App: Art Of Glow
App: Electra

​Niveau 3: scherm aanraken en weer loslaten
App: Kiekeboe 2
App: TouchTrainer
App: Sound Touch
App: Hippi 1
App: Tap Bubbles!
App: Airlines go-round

niveau 4: verband leggen tussen eigen actie en de reactie elders 
App: Sensory Room
App: iMeba
App: Just Touch
App: Broom broom
App: Baby Finger
App: Owlie Boo Animals

Niveau 5: wachten met het opnieuw aanraken van het scherm
App: Video Touch Muziek
App: MusicSparkle
App: Geluiden van het leven

Niveau 6: denken en slepen
App: Finger Paint
App: Hidden Grid
App: Rattle
App: Touch me Uncolor
App: Shapes and Colors for Toddlers
App: Dot2dot

Niveau 7: denken, slepen en stoppen
App: Foto Frez
App: Photo Buttons
App: Train Tracker

Niveau 8: Denken, slepen, stoppen, denken.........
App: Sensory Training
App: Fiete
App: Pepi Bath

Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • Welkom
  • Basisvaardigheden iPad
  • Social Media Toolbox
  • Arbeidstoeleiding en ICT
    • De Ziep
    • Vierbeek College
  • GewoonSpeciaalICT
  • Blog
  • GSICT Suriname